RewiConsult – “alting starter med en selv”

mange nye sider

 

RewiConsult henvender sig til

  • privatpersoner
  • offentlige virksomheder
  • private virksomheder
  • foreninger
 Vi er ikke slaver af vores celler og gener. Derved kan vi nu selv ændre på vores celler og gener og  på kort tid opnå forbløffende resultater. Med mindfulness som omdrejningspunktet sammen med de øvrige 4 elementer i paraplyen tilbydes en holistiske tilgang til skabelse af være-dygtig forandring.

 

Paraply baggrund

 Men først lidt om hvad mindfulness er:

Hvad er mindfulness

Mindfulness er et flere tusind år gammelt anerkendt “værktøj” som stammer fra budismen og har fundet indpas i den vestlige verden i slutningen af 1970 erne. Mindfulness kan bruges som et “værktøj” hvis man ønsker dette, men grundlæggende er mindfulness mere “en måde at være i livet på”. Budismens grundprincipper er; venligt nærvær, medfølelse, glæde og sindsro.

Internationale anerkendte forskere, psykologer herunder professor i medicin Jon Kabat Zinn grundlægger af The Stress Reduction Clinic og Center for Mindfulness in medicine og en af verdens førende hjerneforskere professor Richard Davidson har fundet bevis for at mindfulness virker. Professor Richard Davidson fortæller, at mennesker tror at de i høj grad selv styrer deres sind, men i virkeligheden styrer man kun i meget lille grad sit sind og sine tanker. Med 30 min. daglig mindfulness træning, viser forskningen, at der skabes nye forbindelser i hjernen. Derved har vi selv mulighed for at ændre på mange ting i vores krop og sind.

Hvor bruges mindfulness

  • børnehaver/institutioner
  • skoler
  • virksomheder
  • foreninger
  • forsvaret
  • sygehuse

Hvem arbejder typisk med mindfulness

  • psykologer
  • psykoterapeuter
  • coach
  • mentorer
  • uddannet instruktører

Hvad kan mindfulness hjælpe med

  • mindske og forebygge stress
  • forbedre koncentrationen og hukommelsen
  • mindske tankemylder
  • forbedre immunforsvaret
  • håndtere kroniske smerter
  • mindske og forebygge angst og depression
  • forbedre fokus
  • fjerne fobier
  • bedre at kunne regulere følelser
  • at skabe mental og fysisk ro og nærvær
  • at være i og med konflikter
  • at forbedre iltning af kroppen
  • at få en ordentlig nattesøvn

René

René Winther Madsen

Mindfulness og kognitiv Coach